2012. október 19., péntek

J.R.R Tolkien - The Hobbit



Elsőként végy egy szerencsétlen főszereplőt, akit egyik napról a másikra megfosztják az otthon melegétől és a jóleső jóllakottságtól. Szórd meg egy csipetnyi varázslattal, adj hozzá jó pár gonosz mesebeli lényt, majd mindezt hintsd meg egy óriási sárkánnyal és kész is a tökéletes recept egy letehetetlen 'körömtövigrágós' történethez.

Sok értékelést olvastam a könyvről, és mindenhol, de tényleg mindenhol ezt írták: 'mese nem csak gyerekeknek'. Ha az elején kételkedtem is ebben, a végére tökéletesen egyet értettem ezzel az állítással.

Lebilincselő, fantasy kedvelőknek kötelező olvasmány! J.R.R. Tolkien tökéletes érzékkel testesíti meg az olvasó lelki szemei előtt az egyes helyszíneket. Míg a Gyűrűk Ura trilógiában a végeláthatatlan tájleírások untattak, a Hobbitban épp elegendőnek találtam ahhoz, hogy beszippantsa az embert Bilbo világába.

Ez volt az első könyvem, amit angolul olvastam, meglepődtem mennyire könnyen ment, kiskoromban olvastam magyarul is. Azóta eltelt jó pár év, így nem tudok hitelesen nyilatkozni erről, de nekem eredeti nyelven jobban tetszett.


4/5


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése